Самолет се разби на летището в Шумен, двама в болница
Малък едномоторен самолет с четирима души на борда се разби тази сутрин на летището в Шумен. Пилотът и една от пътничките са в болница без опасност за живота, съобщиха от пресцентъра на полицията.
Инцидентът станал в 9,50 часа. По първоначална информация машината се издигнала на 10 метра, но двигателят й изгубил мощност и тя рухнала на земята. От удара най-сериозно е пострадал пилотът Борис Иванов. /на 42 г./ от Варна. В болницата е откарана и М.С. /на 24 г./, също от Варна. Другите двама пасажери на борда – мъж и жена, не са пострадали. Иванов е с фрактура на черепа, счупена лява ключица и десен глезен, предстои му операция. Жената е с фрактури на тазобедрени кости.
Самолетът е полски, марка PZL-104 Wilga. Според Уикипедия моделът се произвеждал от 1962-ра година и бил спрян през 2006-та.
От полицията заявиха, че пилотът получил разрешение за излитане от кулата на летище Варна. Шуменското летище няма диспечерски контрол и се ползва за селскостопански полети.
От полицията не можаха да отговорят кой е собственик на падналата машина. Преди 6 години самолетът бил регистиран на шуменската фирма "Ер Зодиак" EООД, но от там не потвърдиха, че сега го притежават. На телефона на фирмата отговори мъж, който каза, че не знае за какво става дума и не пожела да се представи.
Днешният инцидент е втори поред за тази година. През май друга машина на "Ер Зодиак" остави опашката си в далекопровод между две шуменски села. Почудо пилотът Валери Димитров, баща на управителя на фирмата, успя да приземи самолета. Той обаче не съобщи за инцидента и едва на следващия ден полицията разбра за произшествието.
По-късно днес на мястото на инцидента пристигна министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Сформирана е група от компетентни органи, която ще разследва причините довели до катастрофата.
ШУМ.БГ
какво ли е направила момата в самолета та пилотата да загуби управлението, може само да се гадае. по добре ще е било да се вземата найлонови торбички от трънче, да се напълнят с вода и да се отиде да се гасят пожарите
Много е лесно да се изказват хора които не са в час. Ами защо не забраните и полетите на парапланеристите, да не би някой кацащ да не отнесе безценните ви кратуни.
Някога аероклуб Шумен беше водещия в България и подготвяше пилоти спортисти на европейско ниво.
Естествено е,че Вилгата не е собственост на Валери. За въпросния самолет се подочуваше нещо свързано със слабата тяга на двигателя, но повтарям това са само непотвърдени слухове. Все пак всички Вилги са били продадени на безумно ниски цени във вида в който ги завари "демокрацията" и едва ли са преминавали КВР.
"Вилгата" си е страхотен самолет! Всеки самолет обаче, си има поддръжка. И идеалният. Няма как да го караш с олио и да го смазваш с вазелин, като някой автомобил - таралясник. Нито да го връзваш с тел. По татово време, "Вилгите" и "Гавроните" правеха десетки полети дневно и нямаше никакви аварии. Сега почти няма полети, но авариите никак не липсват.
Вилгата си е чудесен самолет. Изпълнени са стотици полет за смолетен влек и пускане на парашутисти. Само, че самолета си иска своето, преди всичко грамотна експлоатация и техническа поддръжка. Като гледам от снимките в какви условия е съхраняван, едва ли е бил технически изправен. А на снимката след инцидента се вижда, че клапите на крилата не са поставени в положение за излитане. Ако се погледне в кабината може да се види и нещо друго. Много важно е компетентността на комисията.
В световен мащаб за над 85% от въздухоплавателните пройзшевствия вина има човешкият фактор. Много малък е процента по вина на техниката. В случая е лошо, че комисията е от Министерството на транспорта. А същото министерство издава сертификатите за компетентност на отдените авиационни субекти, контролира обучението и подготовката на пилотите, издава и презаверява лицензиите /бреветите/ на пилоти и техници, следи за лтателната годност на въздухоплавателните средства, следи за летателната подготовка и периодичните проверки по техника на пилотиране на гражданския летателен състав. Струва ми се, че е ясно какъв ще бъде резултата от рзследването на тази комисия. А в Шумен живеят пилотите с най-богат опит в експлоатацията на Вилга-35А. Въпрос е дали комисята няма да се оцени като ВСЕЗНАЙНА и да няма нужда от ничие друго мнение.
Коментари
Анонимен
самолет =дърво без корен . Ако се качиш все някога ще паднеш .
* Коментар транслитериран от системата
5 2пи-3.14
какво ли е направила момата в самолета та пилотата да загуби управлението, може само да се гадае. по добре ще е било да се вземата найлонови торбички от трънче, да се напълнят с вода и да се отиде да се гасят пожарите
любител на авиацията
Много е лесно да се изказват хора които не са в час. Ами защо не забраните и полетите на парапланеристите, да не би някой кацащ да не отнесе безценните ви кратуни.
Някога аероклуб Шумен беше водещия в България и подготвяше пилоти спортисти на европейско ниво.
Естествено е,че Вилгата не е собственост на Валери. За въпросния самолет се подочуваше нещо свързано със слабата тяга на двигателя, но повтарям това са само непотвърдени слухове. Все пак всички Вилги са били продадени на безумно ниски цени във вида в който ги завари "демокрацията" и едва ли са преминавали КВР.
Видял, летял...
"Вилгата" си е страхотен самолет! Всеки самолет обаче, си има поддръжка. И идеалният. Няма как да го караш с олио и да го смазваш с вазелин, като някой автомобил - таралясник. Нито да го връзваш с тел. По татово време, "Вилгите" и "Гавроните" правеха десетки полети дневно и нямаше никакви аварии. Сега почти няма полети, но авариите никак не липсват.
Видял, летял...
Нещо ми подсказва, че пилотът дори е бил без колан.
Гаврон
Вилгата си е чудесен самолет. Изпълнени са стотици полет за смолетен влек и пускане на парашутисти. Само, че самолета си иска своето, преди всичко грамотна експлоатация и техническа поддръжка. Като гледам от снимките в какви условия е съхраняван, едва ли е бил технически изправен. А на снимката след инцидента се вижда, че клапите на крилата не са поставени в положение за излитане. Ако се погледне в кабината може да се види и нещо друго. Много важно е компетентността на комисията.
Фока-4
В световен мащаб за над 85% от въздухоплавателните пройзшевствия вина има човешкият фактор. Много малък е процента по вина на техниката. В случая е лошо, че комисията е от Министерството на транспорта. А същото министерство издава сертификатите за компетентност на отдените авиационни субекти, контролира обучението и подготовката на пилотите, издава и презаверява лицензиите /бреветите/ на пилоти и техници, следи за лтателната годност на въздухоплавателните средства, следи за летателната подготовка и периодичните проверки по техника на пилотиране на гражданския летателен състав. Струва ми се, че е ясно какъв ще бъде резултата от рзследването на тази комисия. А в Шумен живеят пилотите с най-богат опит в експлоатацията на Вилга-35А. Въпрос е дали комисята няма да се оцени като ВСЕЗНАЙНА и да няма нужда от ничие друго мнение.
пи-3.14
стига с тая вилга, по важно е дали момата е вземала предпазни средства
..........
дано да се оправят всички!!!!