Множество оплаквания на граждани е получил общественият посредник Иван Капралов за двойно фактуриране през януари за изразходвана електрическа енергия. Той от своя страна е направил запитване до Енерго-Про за създалата се ситуация.

Хората показали фактури, издадени през 10 дни, които са с една и съща дата за краен срок за плащане.  

„От Енерго-Про разясниха, че издаването на две фактури за месеца засяга едва 1 до 2 процента от клиентите на дружеството. Това се налагало заради строгото изпълнение на изискването за отчитане на консумираната електроенергия за период не по-дълъг от 31 дни“, заяви общественият посредник.

Той уточни, че в информацията на Енерго-Про изпратена до него се казва: „В резултат на това, че 5 от месеците в годината имат продължителност по-малка от 31 дни и поради струпването на празнични и почивни дни няколко пъти през годината, се получава ежегодно изместване на графика на отчет, поради което възниква опасност в отделен месец група клиенти да бъдат отчетени с период по-дълъг от 31 дни. В подобни случаи утвърдените от ДКЕВР правила за измерване допускат показанията на електромерите да се отчитат повече от един път през месеца, за да не се допусне период на отчет над 31 дни по-късно през годината”. Според отговора на Енерго-Про това е и причината дружеството да извърши междинен отчет и да издаде втора фактура през месец януари на група клиенти от Североизточна България. Срокът за плащане на тези допълнителни фактури е обичайният, а междинното отчитане на електроенергията – еднократно.

Компанията уверява в отговора си общественият посредник, че през месец февруари отчетът и плащането на консумираната електроенергия ще влезе в обичайния ритъм.

„Битовите клиенти, които през януари са имали междинен отчет и втора фактура, през месец февруари и през следващите месеци ще имат отново по една месечна фактура. Също така техните фактури за февруари ще включват по-кратък месечен отчетен период от обичайния“, се казва още в отговора на Енерго-Про.

От компанията обещават, че в случаите, при които има междинен отчет и клиентите се затрудняват да заплатят задължението си наведнъж, в регламентирания срок, те могат да го разсрочат по облекчена процедура.

„Част от възникналото сред потребителите напрежение би могла да се избегне, ако на клиентите се предостави възможност чрез сайта на компанията да се информират за отчетния период по новоиздадената фактура и стойностите за изконсумираната електроенергия“, смята Капралов, който е обсъдил и тази възможност в разговор с ръководството на дружеството.

ШУМ.БГ