Множество оплаквания на граждани е получил общественият посредник Иван Капралов за двойно фактуриране през януари за изразходвана електрическа енергия. Той от своя страна е направил запитване до Енерго-Про за създалата се ситуация.
Хората показали фактури, издадени през 10 дни, които са с една и съща дата за краен срок за плащане.
„От Енерго-Про разясниха, че издаването на две фактури за месеца засяга едва 1 до 2 процента от клиентите на дружеството. Това се налагало заради строгото изпълнение на изискването за отчитане на консумираната електроенергия за период не по-дълъг от 31 дни“, заяви общественият посредник.
Той уточни, че в информацията на Енерго-Про изпратена до него се казва: „В резултат на това, че 5 от месеците в годината имат продължителност по-малка от 31 дни и поради струпването на празнични и почивни дни няколко пъти през годината, се получава ежегодно изместване на графика на отчет, поради което възниква опасност в отделен месец група клиенти да бъдат отчетени с период по-дълъг от 31 дни. В подобни случаи утвърдените от ДКЕВР правила за измерване допускат показанията на електромерите да се отчитат повече от един път през месеца, за да не се допусне период на отчет над 31 дни по-късно през годината”. Според отговора на Енерго-Про това е и причината дружеството да извърши междинен отчет и да издаде втора фактура през месец януари на група клиенти от Североизточна България. Срокът за плащане на тези допълнителни фактури е обичайният, а междинното отчитане на електроенергията – еднократно.
Компанията уверява в отговора си общественият посредник, че през месец февруари отчетът и плащането на консумираната електроенергия ще влезе в обичайния ритъм.
„Битовите клиенти, които през януари са имали междинен отчет и втора фактура, през месец февруари и през следващите месеци ще имат отново по една месечна фактура. Също така техните фактури за февруари ще включват по-кратък месечен отчетен период от обичайния“, се казва още в отговора на Енерго-Про.
От компанията обещават, че в случаите, при които има междинен отчет и клиентите се затрудняват да заплатят задължението си наведнъж, в регламентирания срок, те могат да го разсрочат по облекчена процедура.
„Част от възникналото сред потребителите напрежение би могла да се избегне, ако на клиентите се предостави възможност чрез сайта на компанията да се информират за отчетния период по новоиздадената фактура и стойностите за изконсумираната електроенергия“, смята Капралов, който е обсъдил и тази възможност в разговор с ръководството на дружеството.
ШУМ.БГ
Коментари
Куку
Октоври-68лв, Ноември-95лв, Декември-140лв, при положение, че потреблението ми не е по-различно! Топля се на дърва, готвя на газ...и искам да се обеся вечеееееееееееееее
Анонимен
Общественият посредник на Община Шумен е г-н никой що се отнася до енергото, тъй като длъжността му е да се занимава с проблемите на гражданите свързани само и изключително с дейността на общината и нейните структури.
стоянов
доидоха ГейРБ и се почна с шоуто .ще ни съдерат кожата ,нали енергиините дружества спонсорираха протестите на боко и сега е време пак ние обикновените граждани да му платим масрафа .честити сметки граждани ние си заслужаваме да теглим .май волен е прав че не изгоним ли тези кръвопиици и ГейРБ ще страдаме .а боко е забравил протестите .ще му ги припомним пак ,иначе не заслужаваме да се наречем народ
към Стоянов
Абе Стоянов,миналата година писа,че правителството на ГЕРБ е виновно за високите цени,свалихте го сега пак същите са ти виновни бе нещастник - сами си платили за протест срещу тях самите.Луд ли си,или ще полудяваш2
нана
До Куку: Ако това те успокоява,аз имам 175 лв.за ноември и 220 за декември. Не с 10, с 30 процента е вдигнат тока
КЪМ НАНА
Твоят ток, специално, трябва да го увеличат с 2000 процента, за да те накажат за глупостта ти.
А ако си засечеш Юли, когато си била на село, да копаеш царевицата, и декември, когато имаше 15 почивни дни, разликата ти ще е 3000%.
pi4
периода е от 22 ноември до 22 декември и от 22 декември до 12 януари или иначе казано 50 дни аз лично имам две сметки от 288 и 372лв. и съм готов да ги съдя по договора за присъединяване
потребител
Ако от тази така наречена компания (защото компания би могло да се назове нещо, което уважава потребителите си)продължават с това безобразие, най- малкото което следва да се направи е да се подават жалби. Конкретен случай- последна сметка от 300 лева (тоест 2- незнайно защо, може би защото просто някой по поръчени на друг е решил да ни "работи"),при положение че аз от 5 години не съм променял нищо в консумацията си и до момента съм нямал по-висока сметка от 190 лева. Тогава или очакваното както се изказваха някакви "специалисти" увеличение по последните сметки щяло да бъде 10-15% не е толкова или аз нещо не съм наред с математиката. И всичко това на фона на репортажи по телевизията за цели квартали (знае се какви) които не плащат никакъв ток (или по 20-30 лева на Пиже, Миже, Сали, Мали и сие). Е, докога ще позволяваме да ни правят на глупаци?
ji4ka
смъррррррт