Общинска комисия започна обследване на асфалтираните с пари от облигационния заем шуменски улици. Ремонтираните преди години участъци са още в гаранция и фирмите възстановят повредите за своя сметка. Това съобщи на пресконференция днес зам.-кметът по строителство Иван Йонков.
„Комисията вече работи и ще работи по всяка вероятност до края на месец април. Целта е не само да се обходят всички улици и да се опишат, но и през този период да започнат да работят и асфалтосмесителите и реално да видим на практика, че започва работата. Там, където има пропуквания, маркировки и прочие, да се възстановяват“, каза Йонков и добави, че комисията е свикана със заповед на кмета.
Според строителния зам.-кмет само дъждовете и лошото време са попречили възстановителните работи вече да са започнали.
Припомняме, че през 2011-та община Шумен изтегли облигационен заем в размер на 15 милиона лева. От тях 12 млн.лв бяха дадени за рехабилитация на уличната мрежа. Парите усвоиха 3 фирми - “Барс” АД, “Пътища” АД и „Хидрострой“ АД.
Година след старта на асфалтирането зам.-кметът Йонков обяви, че има некачествено свършена работа, но заплаши фирмите, че общината ще следи всичко до изтичане на 5-годишния гаранционен срок.
ШУМ.БГ
Коментари
Стефан
Според мен има добра инициатива в общината, и очаквам че ще има и резултати, но ми е пределно ясно защо ..... избори :) ... (трябва да се покаже действие не бездействие)
бб
дъжда пречел прости оправдания кой ще. ми плати парите за авточасти и ремонтите по колата ми всеки месец които правя безсрамни идиоти
Анонимен
АЛА-БАЛА!НЯКЍ ВЯРВА ЛИ ви!
rossy
Крадеца Йонков щял да обследва!?
анонимен съвестен граждан
тази русата овца дето отговаря за пътищата я изритайте от общината. сложете някой по разтропан млад човек та да опише дупките по улиците. Натряскайте глоби на копачите то се вижда за кого са разкопани улиците в новия асфалт. По 100 хил.глоба е добра сума.Не на корумпираните!
кой
кой разреши разкопаването на асфалтираните улици със заема за милиони, Кой ти Костов или ти Йонков? Сега плащайте от джоба си ремонта.
анонимен
г-н Йонков то се вижда каква сте я свършили настилка на 2 години с множество пукнатини и изронени дупки.Вината си е ваша,че нямахте контрол когато се работеше по полагането. Но добре че в този град има и добри специалисти пътни строители и виждат как и какво се направи.С такъв един разговарях и той сподели,че горния-запечатващ пласт асфалт трябвало да се замеси с по фини и даже с повечко пясък и битум ,за да се уплътни добре след валиране не оставали малки прорезчета,които през зимния период поемат вода и замръзва като се превръща в лед след което се разширава и напуква в по големи прерези пътната настилка. Това че се ползвал асфалт с по едър инертен материал и за горния слой,е било заради хилядите тонове асфалт и най вече с по обемния инертен материал става по обемно и повече линейни квадратни км положена настилка. А иначе ако се прави асфалтовата смес и с по финния инертен материал се оскъпявя за фирмата изпълнител и нема не остава "авантата". Още много ще се мъчим по нашите пътища има да мечтаем за такива от Европата.
анонимен
Ей идиоти от общината! стига сте ни правили на идиоти.Ето има хора в този град разбиращи от пътища. Значи с асфал с по големи камъчки са гледали да покрият повече километри за да печелят повече мамицата им мръсна,а ние да си трошим след това колите. Анатема,Анатема,Анатема антихристи такива.
,,,
за да не стават дупки, в Европа под асфалта слага 15см армиран бетон, а нашите норми са чакъл и отгоре асфалт, тоест когато минат тежки камиони естествено асфалта потъва най много през лятото.