Централната избирателна комисия (ЦИК) е приела, че онлайн новинарските услуги - електронните издания на вестници, информационните агенции и другите електронни издания, вече са медии като всички останали и в тях могат да рекламират с държавни пари партиите и инициативните комитети.

Решението на комисията е с дата 11 февруари, става известно от сайта на ЦИК.

На изборите за президент и вицепрезидент комисията изключи сайтовете от възможността в тях да се рекламира с държавни пари. Това беше оспорвано пред Върховния административен съд, който отхвърли жалбите. Тогава ЦИК обяви, че ще взема решение при всеки конкретен случай. Тогава от комисията посочваха какво е "медийна услуга":

- печатни медии – вестници, списания и други периодични издания;
- обществените и търговските електронни медии – лицензираните или регистрираните обществени или търговски доставчици на аудио-визуални медийни услуги или радиоуслуги.

Сега към това е добавено и онлайн новинарски услуги – електронните издания на вестници, списания, информационни агенции и други електронни издания.

До 24 февруари е срокът, в който ЦИК ще трябва да определи колко и кои формации ще имат право на медийни пакети. По закон партия без субсидия, регистрирана за вота на 26 март, има право на 40 000 лв. за агитация в медиите, а инициативен комитет - на 5000 лв.

 dnevnik.bg