Двамата машинисти от дерайлиралия в Хитрино влак Димитър Михнев и Радослав Петков днес са доведени в шуменския следствен арест. Предстои Шуменският окръжен съд да гледа мерките им за неотклонение. Това съобщи за ШУМ.БГ говорителят на Окръжна прокуратура Орлин Куздов.
“Все още искането за налагане на мерки за неотклонение не е внесено в съда. Това със сигурност ще стане до четвъртък”, каза Куздов.
Главният машинист Михнев и помощникът му Петков бяха арестувани вчера в Русе.
Окръжният прокурор на Шумен Маргарита Георгиева, която е и наблюдаващ прокурор по досъдебното производство, им наложи 72-часово задържане под стража. Това стана също вчера, след като стана ясно, че анализът на скоростта на влака показа, че композицията е навлязла в Хитрино със 78 км/ч., при позволени 40.
На двамата машинисти предстои да бъдат повдигнати обвинения.
ШУМ.БГ
Коментари
hodjata
ти само на мене недеи обяснява кое се нарича обемен и кое контролиран и недеи си мисли че хората са овце предвит протеклата операция по премахване на цистерните не сам казал че някои омишлено е взривил влака но по този начин газа изтекал от пробита цистерна такава ударна вална не може да направи бади сигорен когато е на открито
* Коментар транслитериран от системата
1 1Ттттт
Правописа Ви е страшен, чак не мога да схвана изреченията ....хихи
за кмета от герб
Питаш за истината ли? Истината е че сме прецакани от всякъде,ние малките хора. На който не му изнася, се пресели в чужбина.
Но всички опити, човек почтено да живее и да се труди отиват по дяволите от местните и държавни управляващи, които разграбиха всичко ценно в тази страна и продължават безсрамно да крадат.
Да изсичат гората на Шуменското плато и тайно препълните камиони да се изнизват през Лозево за да не ги видят. Опасни товари се превозват по пътищата. Диващина.
Анонимен
Машинистите са работили над 12 часа. При 71 км/ч има задържане, когато са влезли в стрелката,. Тези 7 км/ч, които са намалели от 78 на 71 са всъщност при триенето. След 300 метра машинистите са спрели влака.
При такъв случай, какъвто е този, е трябвало да имаме катастрофа с полегнали цистерни, каквито случаи е имало в историята на железниците, включително и с паднали цистерни в дере, като от това нищо подобно, като в Хитрино, не е произлязло.
Големият проблем, който се укрива от прокуратурата и властите, идва от следното:
Десетата цистерна е била френско производство от 70-те години, доста стара, и тя е била с дебелина на стените 8 мм. За превоз на пропан-бутан трябва дебелината на цистерната да е минимум 12 мм, а за пропилен има 30% завишение, т.е. трябва да е 15,6 мм дебелина на стената.
Тук имаме два пъти по-тънка дебелина на стената на цистерната. Защото цистерната трябва да издържа на 28 бара налягане!
Точно на тази десета цистерна е била прекършена рамата и цистерната е разпрана, откъдето е изтекъл газ, образувала се е пелената, която се е взривила.
Тази цистерна е по-дълга от другите. Десетата цистерна е била с дължина 19 метра и с кубатура 120 кубика. А тарата е била като 75-кубиковите цистерни. 75-кубиковите тежат около 35-38 тона, а тази цистерна е била с 34 тона тара. И това се дължи на това, че десетата цистерна е била много тънка, с тънки стени.
Нетото е било 45 тона пропилен – е карала десетата цистерна. А другите цистерни, които са били 75 кубикови – те са карали с десет тона по-малко – имали се 35 тона нето.
Така десетата цистерна е била хем със стена –два пъти по-тънка, хем е карала 10 тона повече и като се е разпрала, благодарение на тънките стени, се е случила зловещата трагедия.
Десетата цистерна е с румънска регистрация, НО НЯМА ДАННИ КОЙ И Е СОБСТВЕНИК!
И следват най-важните въпроси, отговорите на които прокуратурата и властите укриват:
Как така превозвачът превозва цистерни с неясна собственост?
Кой и колко пъти използва такива цистерни?
Кога е била последната ревизия на тези цистерни?
За първи път ли се случва това и колко пъти ще се случва още, след като старателно всичко това се укрива от разследващите?
Има и още едно съмнение, във връзка с взрива, което подлежи да се разследва:
Зад десетата цистерна е имало седем вагона, които са били с изолирани спирачки. Т.е. когато влакът задържи, трябва да се задържат всички вагони, а ако не са се задържали тези седем вагона, всеки по 80 тона, те бутат с мощна сила предната цистерна. Това все още обаче не е на сто процента доказано.
7777
Абе все някой виновен на капиталистите.
Николова
Още в началото си помислих ,че машинистите ще са виновни както винаги.Виновните са работниците а не хората по високите етажи.Така се случи и при мен когато моят съпруг при трудова злополука почина искаха да го искарат,че той е виновен но не успяха господата от КТА"МАДАРА"Тежко им е горко на тези момчета,заради високо поставени лица ще гният в затвора.Нека да бъдат силни и да успеят да докажат ,че не са виновни и наистина виновниците да си понесат вината и гният в затвора.Успех ви пожелавам момчета и бъдете силни защото в противен случай ще ви смачкат.
Малинов
Колко пъти, всички ние, сме "прелитали" през транзитни гари с 80-90 км/ч и сме чували скоростното тудум-тудум, преминаване през стрелките. Някой иска да ни внуши, че релсовият път в самите гари е с по-лошо качество от междугаровия релсов път. Ако стрелката е била проблем - щеше да излети локомотива - нели?
Ако това, което споделя Анонимен по-горе, е вярно и знаейки, че след прекъсването на композицията след 5-ия вагон са се задействали всички спирачки, то очевидно, че тези 500-600 тона на 7-те вагона ще натискат предните и ще се опитват да вървят напред, т.е. ще ги избутат от линията и ще се получи този иначе необясним зиг-заг ... "Специалисти и знаещи" многократно и компетентно обясниха как и защо цистерна не може да гръмне и да се разпори по този начин. И не на послед место - как така се е прекъснала композицията след 5-ия вагон ...
Ако следствието не отговори на два основни въпроса :
1. Кой е компрометирал връзката между 5 и 6 ваягон?
2. Кой "гръмна" цистерната?
означава, че няма да научим истината за този "поръчан" според мен инцидент !!!
Наричайте ме всякак, но трагедията според мен е планирана и всичко друго ще звучи смешно и неубедително.
Това, че машинистите са влезли с висока скорост е вина, но вина дотолкова, че не си си облякъл жълтото яке, докато си сменяш гумата и някой те убие. Накажете ги за скоростта, но за всичко друго - не са виновни !!!
Казах.