Водещ критерий за приема на първокласници в Шумен става близостта на училището до дома на детето. Досега това не се взимаше предвид при записването на учениците.
Това е заложено в система от правила за прием на първокласници, която община Шумен изготвя на база допълнителни наредби към влезлия вече в сила Закон за предучилищното и училищното образование.
Детайлите в системата за прием бяха обявени днес на пресконференция в общината от заместник-кметът по образование Найден Косев.
„Водещ в системата за прием става критерият „настоящ адрес“ или най-краткото време, за което първолакът стига до училище. Останалите критерии, по които ще се извършва класирането на учениците в 1 клас са: дете с трайни увреждания, дете с починали двама родители, дете, чиито брат или сестра са учили в същото училище, деца, завършили подготвителна група в същото училище, близост на училището до местоработата на единия от родител“, обясни Найден Косев.
Заместник-кметът допълни, че в системата за прием е заложено още всяко едно от училищата в Шумен да има не повече от 4 паралелки с първокласници, като уточни, че досега с 5 паралелки е било само СУ „Сава Доброплодни“.
„Системата за прием на първокласници вероятно ще стане работеща през по-следващата учебна година. За тази учебна година в документа сме заложили член, според, който ако директорът на съответното училище е утвърдил план-приема си преди датата, в която системата влезе в сила, то той ще се реализира, както е даден от училището“, поясни Косев.
Заместник-кметът оповести и сроковете, в които родителите могат да подават заявления за записване на първолаци, а училищата да направят класиране на учениците.
Заявленията се подават от 3 април до 31 май. Първото класиране се извършва до 5 юни. До 12 юни родителите трябва да потвърдят и да запишат детето си. До 13 юни училищата обявяват останалите свободни места и до 20 юни се извършва 2-то класиране, записването, след което става до 23 юни. Свободните места за 3-то класиране се обявяват до 28 юни, а записването на първолаците става до 15 септември.
ШУМ.БГ
Коментари
той
живеем уж в демократична държава а се завръща отново местожителството ,това само за Шумен ли важи,защото ако е само за нашия град ние никога не сме били демократи и няма да бъдем с тези разсъждения на другарите от миналото БКП и е много лошо че промиват мозъците на днешното поколение,нищо добро не ни чака в Шумен става все по зле
родител
Не е само за Шумен, а за цяла България! Ех, Кунева, защо ти трябваше да си точно министър на образованието.Добре е да е по местоживеене, но право има и родителя да решава за детето си. Закривайте ги циганските училища, щом не им се ходи на училище, а не изкуствено да ги поддържате.
парцалки
Другата измищльотина беше "твоят час", насила да карат учениците да остават след часовете, за да взима даскала евролекторски.
И. Кънчева
Тази промяна би била справедлива, ако училищата са на едно и също ниво. Не могат да ме задължат да запиша детето си в най- близкото училище, където съучениците му ще са основно роми, базата е изключително остаряла, съмнява ме и методите на преподаване да са променени, в зависимост от нуждите на новите поколения. Това е пълен абсурд, който обрича и малкото интелигентни хора останали в Шумен, да го напуснат, за да подсигурят по- добро образование за децата си.
Анонимен
Училището или учениците са по-важни? За да има паралелки в непопулярните училища, ще принуждават живеещите в близост да си запишат децата там.Няма да стане. Ще има десетки семейства на един адрес и пак ще си запишат децата там, където желаят.
родител
От къде накъде, той ще ми казва, къде да ми учи детето! като нямат достатъчно деца кварталните училища, да си оправят нивото на преподаване! Поредната глупава идея на Косев!
ЧИЧО
Отделете мангалите от хората и ги учете как се ползват презервативи-по-голяма полза от това за обществото едва ли ще има!
Анонимен
Решението е добро. Мнозина родители надценява децата си. Забравят и не могат да възпитат децата си, защото те самите нямат възпитание. А всички искат, като че ли някой им е длъжен! На такива хора няма угодия ... трябва да мина още много години те да си намерят мястото в обществото.
прогресивен
много сгради-малко деца, извода е да обединявате училища, да останат тези, където шефовете са мениджъри, да осигуряват добра материална база и добри учители, а "психолозите" да си вършат работата, а не да се шляят като комсомолски ръководителки, както и библиотекарките по училища са вече отживелица